人気ブログランキング | 話題のタグを見る

R's memorandum

goodragon.exblog.jp
ブログトップ
2005年 07月 24日

Tasty "GYO-ZA"

Thank you for many comments and advice as to my planning of Japanese food party.
Today, I went to Chinese supermarket to find some Japanese food.
Vinegar for sushi, “SUSHI-ZU” was found easily.
Tofu also could be got. I knew there was because I’ve bought one before.
Unfortunately, they didn’t seem to have tea made from a kind of sea weed, “KOBU-CHA”.

日本料理でのおもてなしについて、たくさんのコメントならびにアドバイスをありがとうございました。
今日は日本の食材を探しにチャイニーズ・マーケットへ行ってきました。
すし酢は簡単に見つかりました。
豆腐もゲットできました。前に買ったことがあるので、あるのは知ってたんですけどね。
残念ながら、昆布茶は置いてないようでした。

And,
What I found quite Japanese food by chance…was…

そして、偶然にも実に日本的なものを発見してしまいました。それは・・・

Natto-!

納豆です!

Yes! I’m from Osaka, but I love “NATTO” very much!
(Most of Japanese people who come from around Osaka don’t like that food)

ええ、私は大阪出身です。でも納豆は大好きなのです。

However, it was really really expensive!
Let’s see… £2.5 for four pack! means ¥120 each pack!
Oh my God!

しかし、めちゃくちゃ高いのです。
えー、4パックで2.5ポンド、つまり1パック120円!
まじかい!

I bought one.

買いました。

And more, I got curry paste, rice paper for making spring roll,
bean vermicelli (so-called “HARUSAME”) and crust for making “GYO-ZA”.

さらに、カレーのルー、春巻き用のライスペーパー、はるさめ、餃子の皮も。

Next, I popped in a sort of “posh” shop, BOSWELL,
which sells many kinds of things from souvenir to bedclothes.
There, what I felt attracted to was orange-colored pot.
That was no less a pot than “LE CREUSET”.
I checked the price immediately. - £44.
Suddenly a voice of my senior came in on my mind.
“You are very lucky to be able to get a LE CREUSET’s pot at less than ¥10,000.”

続いて、BOSWELLというこぎれいな店に行ってみました。
お土産品から寝具まで、いろんなものが売っているお店です。
そこで、私を魅了したのは、オレンジ色した鍋でした。
ほかでもありません、ル・クルーゼの鍋です。
すぐに値段をチェックすると、44ポンドでした。
急に、先輩の声が聞こえてきました。
「ル・クルーゼの鍋を1万円以下で買えるなんて絶対お得よー」

I bought one.

買いました。

Well, dinner was “GYO-ZA”.
Come to think of it, it was the first time to cook it,
I had wrapped ingredients with crusts many times
since I was a child, though.
After checking how to fry it by several web sites, I tried.

さて、晩飯は餃子でした。
そういえば、小さいころから餃子の皮を包むことは何度もしていましたが、
焼くのは初めてです。
いくつかのサイトで焼き方をチェックして、挑戦してみました。

Tasty \"GYO-ZA\"_d0031968_9335050.jpgTasty \"GYO-ZA\"_d0031968_9341585.jpg


What a big success! (just as I expected…?)
It’s been a long time since I was impressed with my cooking.
Rice cooked by new pot was good as well.

なんと大成功! (予想通り?)
久しぶりに自分の作ったものに感動しました。
あたらしい鍋で炊いたごはんもおいしかったです。

Tasty \"GYO-ZA\"_d0031968_9345741.jpg

see?


by goodragon | 2005-07-24 09:16 | 御飯ぱくぱく(Food)


<< I am full today...      Too bad! >>