人気ブログランキング | 話題のタグを見る

R's memorandum

goodragon.exblog.jp
ブログトップ
2005年 11月 02日

Smile a lot

毎朝廊下ですれ違うと、とてもいい笑顔で
「おはよう、元気?」と言ってくれる人がいます。


Every morning, when we meet in corridor,
she says to me, “Morning. How are you?” with engaging smile.

彼女は別のラボのアイリッシュ。
こっちに来て1ヶ月ほどしたとき、たまたま休憩室で会って、
近いうちにドニゴールに行くんだという話しをしたら、
親切にいろいろ見所などを教えてくれました。
それ以来の顔見知りです。


She is an Irish in another laboratory.
About one month after I came here,
we met each other by chance in tea room.
I told that I would go to Donegal in Ireland soon,
and she gave me some information about places to visit.
From then on, we know each other.

明るい声で挨拶されると
こっちも自然とにこやかになります。
さあ、今日も一日がんばるぞ、と
ドリンク剤のCMのような気分になります。


Her bright voice makes me smile naturally.
I feel like a man who stars in certain CM for energy drink.
“Okay, I will do my best today !”
Something like that.

入社したてのころ、職場の先輩に同じような人がいました。
「おはようございます」と声を掛けると、
いつもいつもにっこり笑って
「おはよー」と返してくれました。
本当ににっこり笑顔なんです。


When I was a freshman in a company,
a senior colleague also did in similar way.
Whenever I said, “Good morning”,
she replied, “Morning!” with lovely smile.
Her smile was absolutely dazzling

ええ、ちょっと惚れそうになりました(笑)。

To tell the truth, I had nearly fallen in love with her.

それで、はっと気づかされるのです。
あ、自分は今、難しい顔をしていたんではないか、と。
つまんなそうな疲れた顔をしていたんではないか、と。


That makes me look back myself, anyway.
Did I look serious?
Did I look tired?

笑顔で気分よく一日を始めてみたいですよね。

We want to start off with beaming smile.

アイリッシュの彼女がこの前、
「あなたはいつも元気そうね」と言ってくれました。


The other day, she, an Irish, said to me,
“you always look fine”.

ええと、それはあなたのおかげなんですよ。

You are the reason why I can smile.

Smile a lot_d0031968_7353471.jpg


by goodragon | 2005-11-02 07:34 | 英国あれこれ(UK life)


<< Home of the tea      Washing machine >>