人気ブログランキング | 話題のタグを見る

R's memorandum

goodragon.exblog.jp
ブログトップ
2005年 08月 02日

Conference in Cambridge #4

The University from which the most Nobel Prize winners
have been tuned out is Cambridge University.
Do you know that?
I hadn’t known that until I went there.
Shame on me! ( …Is this wrong expression?)

ノーベル賞受賞者を一番多く輩出している大学はケンブリッジ大学です。
皆さん、知ってましたか?
私は行ってみるまで知りませんでした。
恥を知れ、自分!(こんな表現あるのかどうか)。


After a dinner of second day,
one of the organizers introduced a special building (house?) to us, several participants.
The place was where Watson & Crick had studied and made a great discovery.
Yes! The DNA molecule takes the shape of a double helix.

2日目の晩御飯が終わった後、
オーガナイザーの一人が我々参加者数人に特別な建物(小屋かな?)を見せてくれました。
そこはワトソンとクリックが研究し、素晴らしい発見をした場所でした。
そうです。DNA分子は二重らせん構造をとっていたのです。


After then, we went to a pab “Eagle” near there.
Probably, two smart (or crazy) guys used to go and drink.
Turning our thoughts toward the era of academic atmosphere, we enjoyed beer.

その後、近くの「イーグル」というパブへ。
おそらく、2人の頭のいい(あるいは変人)男が通っていたと思われます。
アカデミックな雰囲気が漂う時代に想いを馳せながら、ビールをおいしく頂きました。

------

Between a morning session and an evening session,
I went to Jesus’ college and watched a few sculptures.
This was one of them.

午前と午後のセッションの合間に、ジーザス・カレッジへ行って、彫刻を見てきました。
そのうちの一つがこれです。


Conference in Cambridge #4_d0031968_4254171.jpg


These glasses formed a double helix,
but I think it looks like beautiful women’s body when I cut that by camera like this.
Don’t you think it’s sort of sexy sculpture?

ガラスで二重らせんが作られていました。
でも、こんなふうにカメラで切り取ると、美しい女性の体に見えます。
ちょっとセクシーな彫刻だと思いません?



by goodragon | 2005-08-02 04:26 | 科学なぜなぜ(Science)


<< The recipe for ...      Conference in C... >>