人気ブログランキング | 話題のタグを見る

R's memorandum

goodragon.exblog.jp
ブログトップ
2005年 10月 24日

Announcement in tube

実は今日もロンドンへ行ってきました。
地下鉄に乗って、ふと思い出したことがあります。
バルセロナで地下鉄に乗ったことのある方いますか?
そして、次の駅を告げるアナウンスがユニークだったのを覚えていますか?


I went to London again.
Tube reminded me a funny thing.
Has anyone got on tube in Barcelona?
And do you remember that announcement was interesting?

「次は~、○○駅です~」 とは言いません。

It doesn’t say, “Next stop is xxx”

なんと男性と女性の会話形式だったのです。

It was conversation between man and woman like this.

男「次は○○だったっけ?」
女「そうよ、次は○○よ」
(もちろんスペイン語です)


Man : Next is xxx, isn’t it?
Woman : Oh, yes. Next is xxx.”
(Of course it was Spanish.)

なかなか微笑ましいアナウンスでした。

It sounded heartwarming.

Announcement in tube_d0031968_234346.jpg

LA RAMBLA DE CANALETES, BARCELONA

by goodragon | 2005-10-24 05:20 | 旅行うろうろ(Travel)


<< Autumn in Oxford      Chinese soup >>